Bődületes mennyiségű új infót kaptunk tegnap, a hajtás után
panelenként sorra vesszük, mik is voltak ezek. Hozzatok enni-inni,
mielőtt nekiálltok!
Az eseményről elkészült a szokásos DH-galéria, amint lesznek videók, megmutatjuk azokat is.
- üdvözlések, bemutatkozás:
- a TOR a leggyorsabban növekvő MMO Észak-Amerikában
- az átlagos játékos napi 5 órát játszik a hét minden napján
- trial-lehetőség (részletek)
- legfőbb feladatnak most a bugfixeket, a rendszeres update-eket és a játék csiszolását tekintik
- operationök és flashpointok:
- Toki már összefoglalta a lényeget
- a lvl 50-es játékosok 38%-a vett már részt raideken
- az operationök bugmentességére nagy figyelmet fordítanak, okulva főleg az EV-s tapasztalatokból
- a normál módot átnevezik story-módra, a looton erősítenek
- az új operation nightmare módja nem jön az 1.2-ben, még tesztelik, jóval nehezebb lesz
- jobb endgame-fejlődést szeretnének nyújtani flashpointokból
- kicsit állítgatnak a javítási költségeken
- nem lesz külön lock a hard és nightmare verziókra, csak a story-mód – amit a casual játékosoknak szánnak – marad továbbra is önálló lockon
- a 8 és 16 fős operationöket nagyjából egyforma nehéznek szeretnék, a 16 fősben nagyobb esélye van a plusz lootnak, mint pl. mountok, receptek
- tervben van a bosskillek timestampelése és az achievementek fejlesztése
- növelik a különbséget az endgame PvP és PvE gear között, kevesebb lesz az átfedés, nehezebb lesz egymás helyett használni őket
- nem akarják, hogy mindenféle mérőkékre támaszkodjunk a vizuális játék helyett, de ezek a mérők meglesznek a háttérben mindenki számára – chat log funkció, ami kijelzi, mit öltünk meg és mi ölt meg minket, valamint részletes, elmenthető combat log, azonban ezt nem látjuk majd ingame (el akarják kerülni az ismert szituációt, amikor valakit egy aktuális dps, heal stb. alapján ítélnek meg mások… )
- szeretnének több olyan helyzetet, mikor a csapatnak szét kell válnia raid közben
- később lesz ready check is (mint a rollnál, itt sem értem, miért nincs… )
- azok a flashpointok is kapnak majd hard mode-ot, amiken most nincs, de nem az 1.2-ben
- nem lesz új nehézségi fok a flashpointoknál, de lesznek sokkal nehezebb flashpointok
- új open world raidbossok
- titkos projekt az űrre
- PvP:
- a medálok jelenleg nem oszlanak el egyenlően a classok között, a healerek hátrányban vannak
- foglalkoznak az egyes szervereken lévő nagymértékű játékosszám-különbséggel a frakciók között
- lépéseket tesznek azok ellen, akik meccs közben lépnek ki a warzone-okból
- új warzone: Novare Coast, turretes-foglalós
- ranked warzone-ok (az Élő-pontrendszert használják a szóló és a csapatjátékra is, a később érkező teljes rendszer előfutáraként)
- új napi küldetések warzone-okra
- 18 új medál, főleg objective-ekre kihegyezve
- a medálfarmolás ellensúlyozásaként csak bizonyos számú medált szerezhetünk majd egy meccsen (4 darabról szóltak a hírek korábban)
- külön medálok lesznek a gyors győzelemért – a meccsek farmcélú időbeli húzása ellen került ez be
- több jutalommal ösztönzik majd a vesztésre álló csapatot arra, hogy tovább próbálkozzon
- szavazórendszer az inaktív játékosok eltávolítására – dolgoznak azon, hogy ne lehessen kihasználni a rendszert és kirúgni olyanokat is, akiket nem kellene
- az AFK és leecher játékosok nem fognak sok jutalmat kapni – a rewardokért tenni is kell valamit
- az új PvP-gearben nagyobb hangsúlyt kap az expertise és a többi PvP-stat, így kevésbé lesz majd használható PvE-ben
- új, belépő szintű gearek friss lvl 50-es játékosoknak, a régi játékosoktól való különbségek csökkentésére
- a Huttballon kívül a Voidstar és a Novare Coast is létrejöhet saját frakció ellen, később Alderaan is
- szeretnének lehetőséget adni tournament-bracketekre
- lesz lehetőség 8 fővel jelentkezni a queue-ba, a csapat nem esik majd szét a meccs végén
- könnyebben elérhetővé teszik az Outlaw’s Dent Tatooine-on, ösztönzik az itteni szervezett harcokat
- Ilumot kicsit a háttérbe helyezik, ezalatt újratervezik és szórakoztatóbbá teszik, de objective-fókuszáltnak szeretnék megtartani
- a PvP-gear új tiere a War Hero névre hallgad, ranked warzone-okkal juthatunk hozzá
- a PvP-gear megszerzésében kevesebb lesz a randomfaktor
- a teljes ranked system bevezetése előtt ki akarják küszöbölni a lehető legtöbb egyensúlybeli problémát, exploitot, speedhacket stb.
- az új gear-tierhez újrahangolták az összes statot
- szeretnék megvalósítani a player bounty-kat, de még nincs rá tervük
- később lesz guild vs. guild warzone-queue is
- a valort hírnévnövelőnek szánták, nem felszerelés megszerzéséhez, ezért az új tierhez már nem kell majd valorszint, csak a ranked warzone-okból szerezhető commendationök
- dolgoznak a 8-nál több fős warzone-okon
- nem lesz autofacing PvP-ben
- lehetnek akár dinamikus PvP-eventek is, de nem árultak el részleteket
- az open world PvP-killekért kaphatunk majd némi jutalmat, badge-eket
- legacy:
- a legacy rendszer azért volt ennyire limitált, mert túl kockázatos lett volna egy, a játék minden részét érintő funkció induláskor
- ennek eredményeképpen jelenleg a legacy-rendszer tulajdonképpen egy progresscsík
- az 1.2-ben jön a családfa
- egy lvl 50-es karakter faja elérhető lesz az összes classnak
- a lvl 50-es karakter fajának összes változatát megkapjuk mindkét frakcióból karakterkreáláskor
- a Chapter 2 befejezése egy class emote-ot ér
- a Chapter 3 befejezése feloldja a heroic ability-ket (pl. egy sith warriorral való befejezés unlockolja a force choke-ot)
- ha végigvisszük egy companion-típus történetét (pl. egy ranged tankét), rövidebb CD-ket és hosszabb hatóidőket kapunk a heroic képességekre az első adott típusú companionnál, plusz stat- és presence-boostokat
- light, dark és semleges irányultsághoz kötött képességek
- a social rank új emote-okat oldhat fel
- a legtöbb jutalmat megvehetjük majd soksok ingame creditért
- minden unlock és jutalom visszamenőleges hatású, ha egy karakterünk már most megfelel a feltételeknek, az első belépéskor automatikusan megkapjuk majd, amint élesednek
- rövidebb CD az emergency fleet pass-re és a quick travelre
- új feloldható sprintképesség: a BH-nál jetpack, a többi classnál rocket boost
- a sima sprintet már lvl 1-en megkapjuk
- gyakorlóbábukat szerezhetünk a hajónkra, warzone- és operation-kivitelben is
- repair astromech: javít, eladhatunk neki dolgokat, upgrade-eket vehetünk nála a hajódroidhoz
- unlockolható mailbox és GTN-terminál a hajóra
- nem fejleszthető legacy armorok és fegyverek alt karakterekhez
- legacy-hoz kötött itemek (bound to legacy)
- akár könnyíthetünk az altok fejlődésén: XP-boost, alacsonyabb szintkövetelmény a speederekhez stb.
- amint lesz karaktertranszfer, a két szerveren lévő legacy-szintünk közül a magasabb lesz érvényes
- a feloldott karakterkreálási lehetőségek (fajok, megjelenés stb.) csak újonnan kreált karaktereknél használhatóak, már meglévőkön nem
- később szeretnének lehetőséget adni a már meglévő karakterek külsejének megváltoztatására is
- a fegyvermegkötések maradnak
- a legacy buffok csapatban is használhatóak
- legacy bank később
- multi-spec, nem csak dual-spec, de nem az 1.2-ben
- legacy-név változtatása később
- a maximális legacy-szint 50
- a companionokat nem rakhatjuk be a családfába
- a craft inkább BoE lesz BoP helyett, a hajódroidtól vehetünk majd crafting modokat a droidokhoz, köztük hangtompítót is…
- lesznek cosmetic hajófejlesztési lehetőségek
- lore-dilemma feloldása: egy agent azért nyomhat el pl. egy force choke-ot adott esetben, mert az Erő-használat képessége nem egyénhez, hanem vérvonalhoz kötött
- a heroic képességeket nem lehet majd warzone-okban vagy teljes csapatban használni, de open world PvP-ben, mikor mellettünk van egy companion, igen
- gazdaság és crafting:
- a játékban eddig termelt GDP több, mint Németországé
- a legnépszerűbb craft az artifice, mögötte a biochem, a legtöbbet használt mission skill az underworld trading, a legkevesebbet bioanalízissel foglalkozunk
- a lvl 50-es játékosok 80%-ának kevesebb pénze van 400 ezer creditnél és nincs 1 % azon játékosok száma, akiknek 10 millió creditük van
- a legtöbb pénzt a képességek megvételére költjük, ezután a tárolóhelyek kapacitásának növelése következik
- az infláció 12% a játékban
- a frakciók aránya 57:43 a Birodalom javára, a legtöbb birodalmi játékos PvP-szerveren van
- 70% férfi, 30% női karakter
- a leggyakoribb class az inkvizítor (a bétában a jedi knight volt), legkevesebben a csempészek és az agentek vannak
- a fejlődési görbe majdnem tökéletes ívet ad
- a lvl 50-es játékosok 84%-nak 1 milliónál kevesebb creditje van – nagyon drága a javítás
- 30 fős csapat figyeli a creditfarmolókat, chestlootereket stb.
- tudják, hogy jelenleg csak a biochem éri meg az endgame-ben
- endgame modokat szerehetünk reverse engineeringgel
- crafting modok a hajódroidnak
- minden craftnak lesz értelme az endgame-ben, pl. augmenteket craftolhatunk majd
- a speederek többe, a training kevesebbe fog kerülni, a cyberteches speederek BoE-k lesznek
- rövidebb CD a cybertech-gránátokon, az artifice új színkristályokhoz való recepteket kap
- az alakítható geart csak crafterektől szerezhetjük majd meg
- eltörlik a biochem meglétének követelményét a biochemes itemekről
- roleplay:
- a céljuk az, hogy olyan armort hordhassunk és ott, amit és ahol kedvünk tartja
- chat-bubble folyamatban
- “élőbb” világok, több mozgás, hang, átdolgozott spawn stb. a statikus érzés kiküszöbölésére
- leülhetünk majd minden székre!
- szeretnének élő mountokat
- később lesznek armortípus-megkötés nélküli narancssárga felszerelések
- male slave outfit
- a családfa lehetőséget ad szövetségesek, mostohák, örökbefogadott gyerekek felvételére is
- később tervezik a házasságot, más játékosok legacy-ba való felvételét is
- új szerepjátékos emote-ok szöveges résszel
- nagyon messze a jövőben szeretnének kétfős mountokat
- guildek:
- guildbank az 1.2-ben, legfeljebb 7 tabbal, követhető és logolható itemmozgással, javítás- és respec-lehetőséggel
- több guildfunkció az 1.2 után: guildnaptár, guildszimbólum az armoron, hirdetések, guildhajók, guildadó, guild log stb., nincs ETA
- dolgoznak a guildmailen
- guildablak-bugfixek
- UI:
- részletek hamarosan
- nem minden lesz bent az 1.2-ben
- az edit mode mutatja, melyik elemet helyezhetjük át
- marad a 4 darab quickslot
- méretezhető UI-elemek
- target of target az 1.2-ben
- forgathatjuk a térkép tengelyeit
- a másodlagos ablakokat bárhová mozgathatjuk, több ablak is nyitva lehet egyszerre
- az UI-beállításokat elmenthetjük egy XML-file-ba és megoszthatjuk másokkal
- némi állítgatási lehetőség az operation frame-hez, de csak raidben láthatóak
- nincs EAT a makrókra
- a mouse over healinget nem tekintik makrónak
- a buff/debuff ikonok a framekkel nőnek vagy zsugorodnak
- több vizuális és audio-effektet szeretnének a crites ütésekre (mint pl. az az ominózus kacagás grrr… )
- jobban látható kijelölések
- a companion bar önállóan áthelyezhető
- új keresés a GTN-en
- az UI-beállításokat később megoszthatjuk a karaktereink között
- minden más:
- még több story még ebben az évben
- új napi questek Corellián
- továbbfejlesztett color matching az 1.2-ben: armordarabonként ki-be kapcsolható, friss szerzeményeknél alapból kikapcsolt állapotú, hogy a valós külsejét lássuk
- a color matching nem csak a színre hat, az egész cucc jobban fog festeni (a régi verziónál pl. megjelentek emblémák stb, nem tudom, itt mi lesz)
- jobb grafikai textúrák
- dual spec két lépésben, nem az 1.2-ben: 1. két skill-set, 2. automatikus gearváltás specváltáskor
- a nightmare módot tényleg rémálomszerűen nehézzé akarják tenni
- nincs ETA a minigame-ekre
- live eventek a kezdőbolygókra is